Arrival in København - veelbelovend - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Nele Van Damme - WaarBenJij.nu Arrival in København - veelbelovend - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Nele Van Damme - WaarBenJij.nu

Arrival in København - veelbelovend

Door: Nele

Blijf op de hoogte en volg Nele

23 November 2015 | Denemarken, Kopenhagen

Avond twee in 'de fietsstad van Europa' - fijn.

Na een enigszins chaotische landing gisteravond voelde ik me toch al meteen welkom hier in København. De op z'n minst gezegd 'odd-looking' en ietwat prettig gestoorde man die me in het voorbijgaan"'I love the way you look" toefluisterde, de overvolle, onverstaanbare maar uiterst behulpzame busrit en het sneeuwtapijt dat de hele stad hier reeds bedekt zaten daar vast voor iets tussen!

Deze middag traag maar gestaag - ik mis mijn goeie oude trekrugzak - naar de hostel in Nørrebro gesjokt. Met goedkope supermarkten, lekkere falafelzaken, volks- en Libanese keukens en verschillende 'kulturhusen' op een steenworp afstand zit ik hier voorlopig heel goed.
's Avonds - sorry, 's namiddags: hier in 'the dark north' is 'duisternis' geen synoniem meer voor 'avond' - was dan het moment aangebroken om voor het eerst de toerist uit te hangen. Samen met mijn Nieuw-Zeelandse roommate bezocht ik het bekende Tivolipark dat zich dezer dagen tot een sprookjeschatige kerstmarkt heeft ontpopt en waar ik aldus mijn allereerste smartphone-pica's nam (zie hieronder). De sfeer was er bijna even magisch als deze hier: https://www.youtube.com/watch?v=Tj4AFu6XwQg. Aan alle kerstmarkt- en Disney- of andere magieliefhebbers dus maar een boodschap: be there, or be square!

Vi ses!
Dikke kussen,